• BAUHUB
  • BAU Mezun
  • BAU Global
  • İletişim & Ulaşım
  • COOP
  • ApplyBAU
  • INTERNATIONAL STUDENT
BAU | Bahçeşehir Üniversitesi
BAU | Bahçeşehir Üniversitesi BAU | Bahçeşehir Üniversitesi
  • BAU Hakkında
    • Üniversite Hakkında
      • Bahçeşehir Üniversitesi
      • Mütevelli Heyeti Başkanının Mesajı
      • Rektörün Mesajı
      • Tarihçe
      • Sayılarla Bahçeşehir
      • Vizyon ve Misyon
      • Organizasyon Şeması
      • BAU'da Spor
      • Bilgi Edinme
      • Mevzuat
      • Klinik Araştırma Etik Kurulu
      • Danışma Kurulu
      • BAU Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu
      • Kalite Yönetim Sistemi
      • Eşitlik ve Kapsayıcılık Çalışmaları Komisyonu (BAUEQUAL)
      • BAU Impact
    • Yönetim
      • Mütevelli Heyeti
      • Akademik Yönetim
      • Yönetim Kurulu
      • Senato
      • Rektörlük
      • Genel Sekreterlik
    • BAU Global Eğitim Ağı (Foto Galeri)
      • Beşiktaş Güney Kampüsü
      • Beşiktaş Kuzey Kampüsü
      • Galata Kampüsü
      • Dental Campus
      • Göztepe Kampüsü
      • Future Kampüs
      • Pera Kampüsü
      • Çatalca Kampüsü
      • BAU Global Washington DC
      • BAU Global Berlin
      • BAU Global Batum
      • BAU Global Kıbrıs
      • BAU Global Plymouth
      • Mentora College
    • Medya
      • Fotoğraf Galerisi
      • Video Galeri
      • Basın Odası
      • Kataloglar
  • Akademik
    • Okullar
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
      • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
    • Fakülte ve Bölümler
      • Diş Hekimliği Fakültesi
      • Eczacılık Fakültesi
      • Eğitim Bilimleri Fakültesi
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
      • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
      • Konservatuvar
      • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
      • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Tıp Fakültesi
    • Yüksek Lisans & Doktora
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Araştırma Merkezleri
      • Araştırma ve Uygulama Merkezleri
      • Akademik Koordinatörlükler
  • Araştırma
  • Aday Öğrenci
  • International Offices
    • International Organization
    • International Students
    • International Academic Relations And Programs
      • Erasmus + Exchange
      • World Exchange
  • Öğrenci
  • ApplyBAU
  • INTERNATIONAL STUDENT
  • UMIS GİRİŞ
BAU | Bahçeşehir Üniversitesi BAU | Bahçeşehir Üniversitesi
  • BAU Hakkında
    • Üniversite Hakkında
      • Bahçeşehir Üniversitesi
      • Mütevelli Heyeti Başkanının Mesajı
      • Rektörün Mesajı
      • Tarihçe
      • Sayılarla Bahçeşehir
      • Vizyon ve Misyon
      • Organizasyon Şeması
      • BAU'da Spor
      • Bilgi Edinme
      • Mevzuat
      • Klinik Araştırma Etik Kurulu
      • Danışma Kurulu
      • BAU Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu
      • Kalite Yönetim Sistemi
      • Eşitlik ve Kapsayıcılık Çalışmaları Komisyonu (BAUEQUAL)
      • BAU Impact
    • Yönetim
      • Mütevelli Heyeti
      • Akademik Yönetim
      • Yönetim Kurulu
      • Senato
      • Rektörlük
      • Genel Sekreterlik
    • BAU Global Eğitim Ağı (Foto Galeri)
      • Beşiktaş Güney Kampüsü
      • Beşiktaş Kuzey Kampüsü
      • Galata Kampüsü
      • Dental Campus
      • Göztepe Kampüsü
      • Future Kampüs
      • Pera Kampüsü
      • Çatalca Kampüsü
      • BAU Global Washington DC
      • BAU Global Berlin
      • BAU Global Batum
      • BAU Global Kıbrıs
      • BAU Global Plymouth
      • Mentora College
    • Medya
      • Fotoğraf Galerisi
      • Video Galeri
      • Basın Odası
      • Kataloglar
  • Akademik
    • Okullar
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
      • Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu
    • Fakülte ve Bölümler
      • Diş Hekimliği Fakültesi
      • Eczacılık Fakültesi
      • Eğitim Bilimleri Fakültesi
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
      • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
      • Konservatuvar
      • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
      • Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
      • Tıp Fakültesi
    • Yüksek Lisans & Doktora
      • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Araştırma Merkezleri
      • Araştırma ve Uygulama Merkezleri
      • Akademik Koordinatörlükler
  • Araştırma
  • Aday Öğrenci
  • International Offices
    • International Organization
    • International Students
    • International Academic Relations And Programs
      • Erasmus + Exchange
      • World Exchange
  • Öğrenci
  • BAU | Bahçeşehir Üniversitesi
  • BAU | Bahçeşehir Üniversitesi EN
  • UMIS GİRİŞ

Türkiye'nin İlk Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri Araştırması

Türkiye'nin İlk Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri Araştırması
URU Group, Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi ile birlikte çalışarak Türkiye’nin ilk kültür, sanat ve eğlence trendleri araştırmasını gerçekleştirdi. Sonuçlar çarpıcı!

KüçükÇiftlik Park’ı bünyesinde barındıran URU Group, Bahçeşehir Üniversitesi’yle işbirliği yaparak Türkiye’nin ilk kültür, sanat ve eğlence trendleri araştırmasını yaptı. Eğlence endüstrisinin gelişimine katkı sağlayacak verilerin elde edildiği araştırma, Türkiye eğlence hayatının röntgeni niteliğinde… İşte sonuçlar!

  • Dünyada ve Türkiye’deki yeni eğlence trendleri neler?
  • Eğlence hayatının son 10 yıldaki değişimi nasıl?
  • Türkiye’de kimler, nasıl eğleniyor, trendleri kimler belirliyor?
  • İstanbul’da hangi semtler revaçta?

Türkiye Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri Araştırması, tüm bu soruların cevaplarını verecek titizlikte hazırlandı. Eğlence sektörüne katkı sağlamak amacıyla URU Group tarafından yaptırılan araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Gürgen direktörlüğündeki Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi (BAUKEM) tarafından gerçekleştirildi. Türkiye’de bu alanda yapılan ilk çalışma olma özelliğine sahip araştırma, İstanbul başta olmak üzere İzmir, Çeşme, Bodrum, Eskişehir ve Ankara’da sektörün önde gelen isimleri ve eğlence sektörünün profesyonel isimleriyle görüşülerek sonuçlandırıldı.

İNTERAKTİF EĞLENCE: "SANAL DÜNYA" İLE "GERÇEK" HAYAT BİRLEŞİYOR!

Türkiye Kültür, Sanat ve Eğlence Trendleri Araştırması, dünyadaki ve Türkiye’deki yeni eğlence trendlerine dair önemli bulgular içeriyor. Ortaya çıkan sonuçlardan ilki eğlence anlayışımızın büyük ölçüde değiştiğini gösteriyor. Araştırmaya göre bu değişimin en önemli sebebi ise, dünyadaki çeşitlenmiş ve daha çok bireyselleşmiş yaşam tarzının, eğlence trendlerin etkilemesi… Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi (BAUKEM) Direktör Yardımcısı Volkan Aytar bu durumu şu şekilde açıklıyor; “Yaşam tarzlarının değişimi, farklı müzik tercihlerine ve eğlence anlayışlarına yönelik alternatiflerin artmasına sebep oluyor. Sonuçlar, insanların kendilerini daha ‘özel’ ve ‘biricik’ hissettikleri mekânlara yöneldiğini ve özel deneyimler yaşamak istediklerini göstermekte. Günümüz yaşamının bir parçası haline gelen sanal dünya ve sosyal medya kullanımının insanları ‘içeriye’ çektiği iddia ediliyor. Fakat araştırma gösteriyor ki, ‘interaktiviteyi’ ve ‘deneyim ekonomisini’ ön plana çıkaran eğlence mekanları ve formları başarıyı yakalıyor.”

Araştırma, bu tespitlerin Türkiye’de de geçerli olduğunu ortaya koyuyor. Volkan Aytar, “İnsanlar sanal dünyada haberleşiyor, eğlenmek için ise hala gerçek mekan ve insanlara ihtiyaç duyuyor. Eğlence mekanları da o sanallığı, farklı deneyim hissini ve interaktiviteyi vermeye çalıştıkları ölçüde başarılı oluyor” diyor ve ekliyor, “İnsanların sanal dünya ile sokaktaki eğlence hayatlarını birleştirdiklerini tespit ettik. Tüketici farklı ve bütün bir deneyim yaşamak ve interaktif olarak kendisinin de eğlencede yer aldığını görmek istiyor” diyor.

KÜRESEL TRENDLERİ VE YEREL UNSURLARI HARMANLAYAN ŞEHİR: İSTANBUL

İstanbul’un dünya trendlerini izlemekte çok başarılı olduğunu söyleyen Aytar, “İstanbul hem küresel trendleri çok başarılı bir şekilde izliyor, hem de trendleri Türkiye yerelliği ile çok ilginç ve melez tarzlarda harmanlıyor. Bu anlamda kendine has bir eğlence modeli var” diyor. Ancak önemli bir noktayı da belirtiyor, “İstanbul’da yeni olanın gereğinden çok abartılması ama bunlardan da çok çabuk sıkılma durumunun yaşanması söz konusu. Yeni olana çok büyük bir açlığımız var ama bunları çok hızlı tüketiyoruz ve yine çok hızlı bir şekilde bunlardan vazgeçebiliyoruz. Bu da kalıcı olmayı zorlaştırıyor”.

EĞLENCE HAYATI SON 10 YILDA DEĞİŞTİ

Araştırmaya göre son 10 yılda Türkiye’deki eğlence anlayışı değişti. Yapılan çalışma, sosyo-ekonomik konum, gelir düzeyi, statü, etnik-dinsel-yaşam tarzı farkları ile tüketici grupları giderek çeşitlendiğini gösteriyor. Bahçeşehir Üniversitesi Kreatif Endüstriler Merkezi BAUKEM Direktör Yardımcısı Volkan Aytar’a göre, “Eskiden sert bir kutuplaşma varken şimdi insanlar birbirlerinin yaşam tarzlarını anlamaya daha çok çalışıyor.” Öte yandan, ekonomik farkların önemli bir ayrım noktası olmaya devam ettiği de çıkan sonuçlar arasında. Bilet fiyatları, giriş ücretleri ya da eğlence mekanlarının kapısındaki güvenlik görevlilerinin “seçici” tavrı kimi grupların dışarıda kaldığını gösteriyor. Kadınların, gençlerin ve muhafazakârların daha sık ve daha fazla özgüvenle eğlence hayatına girmeleri önemli dönüşümler arasında sayılıyor.

TÜRKİYE'DE KİMLER EĞLENİYOR?

Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye’de her sosyo-ekonomik gelir ve statü grubundan, her etnik, dinsel ve bölgesel arka yapısından insan eğleniyor. Eğlence trendleri de bu gruplar tarafından belirleniyor. Özetle;

  • ‘Jet-set’ diye tabir edilen üst gelir grubunda bulunan kişiler,
  • Bu grubun daha ortalarında yer alan, batılı eğlence biçimini tercih eden iş dünyası mensupları,
  • Daha yerel-geleneksel denebilecek eğlence tercihlerine sahip olanlar,
  • Üst-orta sınıfın çeşitli kademelerinde bulunan, finans-bankacılık gibi sektörlerde ya da medya, reklamcılık, sanat gibi yaratıcı endüstrilerde çalışan gruplar,
  • Orta sınıfta bulunan, gelir düzeyi görece daha düşük olmakla birlikte, “bohem-burjuva” tabir edilen yaşam tarzına sahip olanlar,
  • Gençler,
  • Tüketimden kaçmayan ve modern yaşam tarzlarına yaklaşan muhafazakar gruplar
  • Kendi eğlence tarzlarını yaratan etnik-dinsel gruplar.

İSTANBUL'DA YÜKSELEN EĞLENCE NOKTALARI

Araştırma, İstanbul’un eğlence haritasını da çıkarıyor. Semt semt eğlence modellerinin gösterildiği çalışmaya göre;

  • Galata-Karaköy-Tünel üçgeni, İstanbul gece hayatının ön plana çıkan önemli bir eğlence aksını oluşturuyor. Karaköy’de yeni açılan mekanlar bunun önemli bir işareti olarak görülüyor. Galataport-Salıpazarı projesinin ilerlemesiyle, Karaköy-Kabataş hattına kadar bu eğilimin yayılması bekleniyor. Volkan Aytar, “Dolmabahçe-Maçka hattının Nişantaşı-Teşvikiye’de tarihsel olarak zaten güçlü olan eğlence odağına bağlanacağını da öngörmek çok zor değil” diyor. Aytar’a göre;
  • “Anadolu yakasında Kadıköy Çarşı ile Bağdat Caddesi eğlence aksları mevcut.”
  • “Beyoğlu her zamanki önemini koruyor ve Talimhane Projesi’nden sonra Tarlabaşı projesi de Beyoğlu’nu çok genişletecekmiş gibi gözüküyor.”
  • “Boğaz’ın iki yakasındaki sahil hattının da şimdikinden daha da ön plana çıkması çok muhtemel…”
  • “Bakırköy-Florya hattının daha da genişleyip yayılması mümkün.”
  • “Sosyo-ekonomik gelir anlamında daha “peripheral” yani “çevre” özellikleri gösteren diğer semtlerde çok ilginç ve yerel mekânlar açılıyor. Lise gençliğine yönelik ve gündüzleri akşama dek açık dans kulüpleri, göç eden grupların ilgi gösterdiği Türkü Barlar gibi oluşumları Gaziosmanpaşa gibi semtlerde görüyoruz.” 
  • Nargile kafeler ise hemen her semtte mevcut ve alkol kullanmayan daha muhafazakâr müşteriye önemli sosyalleşme / eğlenme imkânları sunuyor.

  • BAU E-posta
  • Uzaktan Eğitim (BAUGO)
  • BAU Kütüphane
  • BAU Mezun
  • BAU Radyo
  • AKTS
  • BAU TTO
  • BAUSEM
  • BAUSTEM
  • BETAM
  • COOP
  • EBYS
  • Öğrenci Dekanlığı
  • BAU İhale
  • BAUHUB
  • Lisansüstü
  • Prestij Katalog
  • Kurum Gösterge Raporu
  • Öğrenme ve Uygulama Merkezi
  • Kurum İçi Değerlendirme Raporu
BAU | Bahçeşehir Üniversitesi BAU | Bahçeşehir Üniversitesi
BAU Global
Turkey Discover the Potential
Make Impact
Unitar

© 2025 Bahçeşehir Üniversitesi - Tüm Hakları Saklıdır.

Program and Design by CETEKNO